Morgonpigg

Nej det är jag verkligen inte, inte på en jävla fläck heller.
Iallafall inte på ett sommarlov som inneburit jobb jobb jobb.
Att kliva upp och jobba när andra solar och badar...
Det har fasen varit tyngre än att gå upp till skolan, tamejfan!

Men nu är det min allra sista dag som sommarjobbare.
Klockan är nu 06:40 och jag börjar om tjugo minuter. Not najs.

Jag har sovit hos Marlene hela veckan tror jag, bra nog mysigt.
Dock inte hela tiden, som typ när jag sover och hon är vaken.
Då hittar hon på allt bus.
Häller vatten och is på mig till exempel.
Och varje gång utbrister jag i panik: "Marlene, jag har kissat på mig!"
SNÄLL KOMPIS JAG HAR.

Nej nu ska jag göra mig klar och bege mig mot gubbarna på jobbet.
Och ikväll när jag kommer hem ska jag bara lägga mig på soffan, love.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0