fem månader... 💎

Idag är det lördag, tänkte jag skriva... Det är ju faktiskt bara fredag. Men det har verkligen känts som lördag hela dagen. Kanske för att Mattias tog en ledig pappadag tillsammans med oss. Underbart. 

Men om vi börjar med gårdagen så var det också lite helgkänsla redan då. Elias går ju sista "skoldagen" så vi gör ju liksom helg på ett sätt. Och den lilla helgen firade vi in med besök av min farmor/farfar plus en syster till farmor med respektive. Jaha, där klämde man ytterligare en februarisemla... Måtte denna månad ta slut snart så man kan börja sitt nya liv. Just nu är det helt hopplöst.

Jag fick en vårig bukett tulpaner av farmors syster. Och så hade dom köpt presenter till alla tre barnen, så gulligt... Elias och Edwin fick ett varsitt pussel på 160 bitar. Perfekt. Lite för svårt för Edwin kanske, men med lite hjälp från en vuxen går det. Han klarar ju vissa med 100 bitar så detta blir en bra utmaning. Elsa fick en fantastiskt söt och mjuk "jeansklänning" och strumpbyxor i storlek 80 vilket nog blir alldeles lagom till sommaren/hösten. Jag och klänningar går ju sådääääär ihop. Men just den här modellen (utan ärm) gillar jag för då går det ha en skön body under om man vill. Andra favoritklänningar är de långärmade från Polarn o. pyret. Det ligger en sådan i växa-lådan och bara väntar på Elsa! Tror faktiskt att klänningar ändå kommer bli mer användbart när hon kan sitta, krypa, stå och gå själv. Just nu blir hon som en enda knölig hög i klänning... 

Resten av gårdagen spenderades med familjen. Middag, utelek, hockey och kvällspyssel. En fin torsdag liksom.

Även idag har vi haft en bra dag som även känts SÅ lång. Har hunnit med hur mycket som helst känns det som?! När klockan var 10 hade jag hunnit köra igång en maskin tvätt, diskmaskinen och slowcookern. En härlig älggryta fick stå och puttra hela dagen... 

Mattias och Elias tömde sopsorteringen och passade även på att panta och storhandla. Det behövdes... Det blev nämligen havregrynsgröt till frukost idag, utan mjölk. Dessutom var yoghurten och brödet också slut. En rejäl handling blev det. Fast jag var ändå tvungen att åka tillbaka till ica för att komplettera lite, haha. 

Passade även på att svänga in på Röda korset, hade ju med mig min secondhand-kompanjon Elias. Han hittar alltid bra saker. Idag hittade han 4 bilar från Cars och en bunt med fotbollskort som han samlar på. Snacka om lycklig kille! Sedan hittade han en skötbädd som jag totalt missade, men som jag varit ute efter länge. Har dock snålat lite, men när man hittar en fräsch skötbädd för 30 kronor är det bara att slå till. Tvättade och tumlade överdraget direkt när vi kom hem, sedan fick Elsa provligga. Perrrrrrfekt... 

Efter lunch gick hela familjen ut en stund. Elsa sov medan vi andra hoppade från taket på vedboden och hade snöbollskrig. En lite skotertur för grabbarns blev det med. 

Eftermiddagen har varit lugn och nästan harmonisk. Crazy va?! Jag fick till och med en långdusch, inlåst på toaletten utan publik. Ja, den var inte igår direkt... Sedan fick jag i lugn och ro vika tvätt och hänga lite med bröderna bus uppe i deras rum. Mattias sov med Elsa så vi passade på att sortera lite fotbollskort och pokemonkort tillsammans. Myspys! 

Till middag åt vi slowcook-grytan på älg, så gott och verkligen supermört kött. Sedan fick barnen duscha/bada innan det blev fredagsgott i soffan. På affären idag fick dom välja av varsin "godisask" och en liten chokladkaka att dela på. Edwin valde sånna där söta-nallar medan Elias valde werthers orginal. Hårda dessutom. Alltså what?! Men han var nöjd och glad över att få ha sitt godis ifred iallafall, haha. Kvällen blev lite sen, men är det helg så är det...

Nu är det snart hopp i säng för oss vuxna med. Imorgon väntar en stor dag. Min älskade lilla mormor fyller 70 år och det ska såklart firas med buller och bång! 

Och idag har vi haft våran Elsa hos oss i fem hela månader. Vår fantastiska tjej. Kanske skriver lite om hennes utveckling någon dag. Vill ju allt sparat precis som första tiden med Edwin! ❤️
       (null)

(null)

(null)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0