vi är isolerade... 😷

Onsdag och vi är fortfarande isolerade här hemma. Förutom magsjukan så är barnen rejält förkylda också. Det är snor, hemsk hosta och feber... 

Jag och Mattias börjar piggna på oss. Vi har varit symptomfria i rätt många timmar nu, det är väl bara Edwin som har sin diarré kvar. Läste att det kan sitta i upp till två veckor, och att matlusten kan vara borta läääänge. Det verkar stämma bra, för lilleman vill verkligen inte ha nåntinga att äta. Han som annars äter som en häst... Så det känns himla ovanligt, och man blir ju orolig. Turligt nog så dricker han rätt bra! 

Vi har mest bara haft en hemmadag, ja vad ska vi annars göra? Tänkte iallafall ta en dusch imorse för att komma igång, men nej - inget varmvatten ännu. Fast jag bangade inte. Skyndade mig att duscha av kroppen, burr! Sedan tvättade jag håret över badkarskanten. Snacka om uppfriskande! 😜

Edwin var riktigt slö hela förmiddagen. Trots att han sov till 08:30 så var han helt slut redan vid 11-tiden och ville sova igen. En välbehövlig tupplur på två timmar! Lillhjärtat... 

Elias har varit pigg idag, om än väldigt hostig. Så medan lillebror sov passade storgrabbarna på att åka till apoteket för att hämta ut hostmedicin. Dom köpte även vätskeersättning, klorin och nya tandborstar. Här ska saneras!      

Jag rev av sängkläderna, vädrade, bäddade rent, dammsög, startade en tvättmaskin, städade båda toaletterna och torkade av alla ytor med klorin. Bort med bacillerna! Sedan tände jag ett doftljus som Mattias kom hem med igår. Det luktar riktigt fräscht, och barnen tycker det är coolt då det byter färg! 👌

Ingen av oss har väl varit direkt matglad idag... Vi har petat i oss lite av varje. Om jag ska se nånting positivt med denna jäkla magsjuka så är det att jag för första gången (!) är nere på samma vikt som vid inskrivningen på mvc då jag var gravid med Edwin. Tjoho! 😂

På eftermiddagen blev Edwin faktiskt lite piggare. Vi ringde rådgivningen lite tidigare, men dom trodde inte att det var någon fara med lilleman. En hemsk förkylning + sviterna av en magsjuka. Huvudsaken han dricker. Vi fick en tid på HC imorgon ifall han skulle bli sämre.

Vad ska vi äta till middag? Jag skulle försöka vara duktig och göra något ordentligt. Kokt potatis, kokta morötter, soyafileér och sås. Det som dom brukar tycka om. Men tji fick jag... Ingen åt, bara jag. Men när Mattias sedan gjorde nudlar så var barnen som iglar på honom. Smaka! Haha, där fick jag för att jag skulle försöka göra mig till... 🙈

Elias var riktigt trött framåt kvällen. Lite småsur och svår att prata med. Vi fråga om han hade ont i magen eller mådde illa, men vi fick bara "onda ögat" till svar. Får se om det är något lurt på gång... Men vi håller tummarna att han klarar sig! 

Båda barnen somnade strax efter 19-tiden. En lugn vuxenkväll i soffan! Känns skönt att hemmet är städat och att vi är piggare. Nu är vi "redo" ifall att storebror skulle bli dålig. Dessvärre har vi fortfarande inget varmvatten...

Det blir en tidig kväll här känner jag. Man blir ju lite lätt sliten av alla dessa sjukdomar. Men tänk vad härligt det ska kännas när vi är friska igen! ✊





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0