tolv timmar lyx... 👌

Tisdag och sovmorgon! En hĂ€rlig start att fĂ„ vakna utvilad bredvid sin Ă€lskade lilla skatt. Oj vad han Ă€r pratglad och finurlig direkt nĂ€r han vaknar. Han verkar vilja berĂ€tta sĂ„ mycket för mig, och ut kommer en massa konstiga ord blandat med skratt och glittrande ögon. Underbara unge! 

Vi klev upp och gjorde frukost, sedan myste vi ner oss framför teven. Min mage kĂ€ndes bĂ€ttre och jag kunde "Ă€ta som vanligt" igen. 

NĂ€r alla morgonbestyr var gjorda klĂ€dde vi pĂ„ oss och funderade pĂ„ vad nĂ€sta aktivitet skulle bli... Dammsuga tyckte Edwin. Och ja, dammrĂ„ttorna virvlade runt i hörnen - sĂ„ varför inte? En stund senare var dom puts veck och lilleman var nöjd som fick leka med dammsugaren efterĂ„t. Mammas lilla hjĂ€lpreda! 😘

Efter en stunds lek fick vi besök. Det var en glad Edwin som stod i fönstret och vinkade in bĂ„de mormor och gammelmormor. Dubbel lycka! 

Jag och mamma skulle nĂ€mligen Ă„ka till GĂ€vle! Lilleman skulle alltsĂ„ fĂ„ busa med sin gammelmormor nĂ„gra timmar, tills pappsen kom hem frĂ„n jobbet. Det var inga problem att sĂ€ga hejdĂ„, han vinkade sĂ„ glatt och det vĂ€rmer mammahjĂ€rtat... 

Mot GĂ€vle! En riktigt mysig dag med min Ă€lskade mamma. Vi började med att Ă„ka till Valbo, shopping stod pĂ„ schemat. Fast allra först tog vi en fika pĂ„ ett mysigt cafĂ©. Det Ă€r nĂ„got jag verkligen uppskattar sedan jag blev mamma. Att fĂ„ sitta ned i lugn och ro, helt utan tidspress och otĂ„liga barn... 👌

Sedan var vi redo att strosa runt i affĂ€rer. Det blev mest bara att kika, den hĂ€r mĂ„naden Ă€r riktigt tuff. Men nog blev det nĂ„gra fynd. Lite behövlighetsgrejer inne pĂ„ Ikea, sĂ„som kuddar och ljus m.m. Mamma köpte Ă€ven ett madrass-skydd till vĂ„ran sĂ€ng. Tusen tack! 

Hon köpte Ă€ven tvĂ„ snygga outfits till Edwins förskolestart. Oj vad snygg han kommer vara pĂ„ dagis! Letade nĂ„got till Elias ocksĂ„, men hittade i princip ingenting som kĂ€ndes bra. Fick intala mig sjĂ€lv att det inte gjorde nĂ„got. Dom senaste gĂ„ngerna vi varit i stan sĂ„ har Edwin blivit utan saker, sĂ„ idag var det han som fick lite nytt. 

SjĂ€lv unnande jag mig en kappa och en ny scarf. Har faktiskt ingen "finjacka" sĂ„ jag har lĂ€nge varit pĂ„ jakt efter en. Och nĂ€r man hittar en pĂ„ rea för 199:- sĂ„ kan man ju inte tveka! Den blir perfekt att ha Ă€ven nĂ€r man ska till stan osv, dĂ„ man kanske vill ha nĂ„got tunnare pĂ„ sig. Himla nöjd! 

Klockan tickade pĂ„ och det blev middagsdags. Mamma bjöd pĂ„ god mat pĂ„ ett mysigt stĂ€lle. Mums! Men dessvĂ€rre Ă€r min mage inte helt hundra, sĂ„ jag fick inte i mig allt. Men gott var det. 

Sedan Ă„kte vi till Gavlerinken. Drack lite kaffe och strosade runt dĂ€r ett bra tag innan matchen började. En himla bra match fick vi se, dĂ€r BrynĂ€s tog tre viktiga poĂ€ng. Ett underbart avslut pĂ„ denna mysiga dag! ✊

NĂ€r vi kom hem till Forsa igen var klockan runt 23-tiden. Trött men nöjd. Tolv timmar hemifrĂ„n. Tolv timmar av lyx med min Ă€lskade mamma. Tack för allt, och tack för att du finns! ❀

Nu ligger jag i sĂ€ngen och ska försöka sova. Saknar min lilla plutt sĂ„ det gör ont. Önskar nĂ€stan att han vaknar snart sĂ„ att jag fĂ„r pussa och lukta lite pĂ„ honom... 🙊

Men imorgon, dĂ„ jĂ€klar ska vi mysa! Jag har ingenting planerat förutom att umgĂ„s med lilleman - och titta pĂ„ skidor sĂ„klart. Jag kĂ€nner mig tankad med energi och kĂ€nner mig redo att ta mig an mina sista dagar som mammaledig pĂ„ "heltid". Sorgligt, men ett nytt kapitel vĂ€ntar! Jag kommer ju fortfarande att vara hemma mycket med lilleman, sĂ„ det blir en mjukstart av vĂ„r nya vardag! 👍






Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0