hemma med barnen... 👬

Onsdag och morgon vid 07:30 tiden. Jag vaknade av att Elias ropade frĂ„n toaletten. "Aah oooh ihhh" lĂ€t det. Jag undrade vad han höll pĂ„ med och fick till svar att han hade bajsat, men istĂ€llet för att ropa KLAR sĂ„ sjöng han en "krĂ„ksĂ„ng"! Hahaha, vart fĂ„r du allt ifrĂ„n unge? 😂

Vi kröp ner en stund i storsĂ€ngen igen. Mattias var redan pĂ„ jobbet, men Edwin blev ju överlycklig över att Elias var hemma. Mys och bus i sĂ€ngen med glada barn, bĂ€sta starten! 👌

Efter ett tag klev vi upp och gjorde frukost. Barnen fick bĂ„de macka, Ă€gg och banan. SjĂ€lv fick jag nöja mig med kaffe och ett Ă€gg, fastedag idag... 

Efter alla morgonbestyr blev det en massa lek och bus, vilda ungar! NĂ€r det började bli allt för stojigt tog jag fram kritor och papper istĂ€llet. En lugn och skön stund pĂ„ golvet fick vi, bĂ„da barnen gjorde sĂ„ fina konstverk! 

Strax efter 10-tiden tog vi en promenad. Mina skolböcker hade kommit, sĂ„ vi gick till Ica för att hĂ€mta dom, och passade pĂ„ att handla lite. Elias ville promt ha Turtles-kakor, och jag sa nej. DĂ„ rotade han fram tvĂ„ tior ur sin overallficka och sa att han minsann skulle gĂ„ och köpa dom sjĂ€lv. Okeeeeej dĂ„! Sedan var det en stolt kille som fick ett eget kvitto. Wow! 🙊

Ute var det riktigt kallt, eller ja, det blÄste isiga vindar. Brrrrr! Vi skyndade oss hem och gjorde fika. Men det var ÀndÄ skönt att fÄ lite friskluft...

Pojkarna lekte rĂ€tt bra tillsammans, mĂ„ste verkligen berömma Elias och hans tĂ„lamod med Edwin. För lillebrorsan kan verkligen vara en retsticka! 🙊

Mitt pĂ„ dagen var det lunchdags. Idag blev det blodpudding till Edwins glĂ€dje. Elias Ă„t vĂ€l lite han ocksĂ„, men hans kommentar var "dethĂ€r Ă€r ingen nyttig mat för mig". Tssss! Jag sa att man mĂ„sta Ă€ta för att vĂ€xa och bli stor, men dĂ„ kontrade han med att han minsann skulle Ă€ta fyra pizzor hemma hos mamma nĂ€sta vecka! 😂

Efter lunchen röjde jag undan, sedan var det dags för Edwin att ta en tupplur. Medan han sov sĂ„ hade jag och Elias en mysig stund i soffan. Vi la pĂ€rlplattor och pratade om allt möjligt. Ny energi till oss alla tre... 👍

NĂ€r Edwin vaknade klĂ€dde vi pĂ„ oss och gick ut till bilen. Vi Ă„kte och hĂ€lsade pĂ„ min farmor och farfar, sĂ„ lĂ€ngesedan vi var dĂ€r nu! 

Kul med "nya" leksaker tyckte barnen. Farmor hade gjort semlor ocksĂ„ som alla icke-fastande fick Ă€ta. Lagomt frestande att sitta dĂ€r och titta pĂ„, haha. Men det var gott med en kopp kaffe Ă„h! 

Mamma kom dit hon ocksĂ„, sĂ„ barnen hade full uppmĂ€rksamhet pĂ„ sig. DĂ„ passade jag pĂ„ Ă„ka till Ica igen, fick ett sms om att jag hade ytterligare ett paket att hĂ€mta ut. Förstoringen pĂ„ Edwin hade kommit, mammas fina kille... Åkte hem och satte in den i ramen, sedan tillbaka till grabbarna. 

Elias hade inga planer pĂ„ att följa med hem igen... Han följde med min mamma hem istĂ€llet, sĂ„ fick Mattias svĂ€nga förbi och hĂ€mta honom efter jobbet. Jag och Edwin Ă„kte hemĂ„t. 

Dags att börja med middagen! BĂ„de jag och Mattias hade ju fastedag, vad passar dĂ„ bĂ€ttre Ă€n barnens favoritmat? Köttbullar och makaroner, haha. Lite Ă€rtor för att "nytta till" det hela! 🙈

BĂ„de Elias och Edwin Ă„t bra. Vi vuxna sörplade köttsoppa... Sedan fick Mattias ta hand om disken. Åh, nu Ă€r det inte lĂ„ng tid kvar tills vi fĂ„r en diskmaskin. Behöver jag sĂ€ga att jag lĂ€ngtar? 

Elias fick tvĂ„ paket ocksĂ„. Vi sa ju att vi skulle kompensera med nĂ„got eftersom vi inte hittade nĂ„got han direkt önskade sig pĂ„ födelsedagen. Han fick ju Jake-dockan som han Ă€lskar, men har lĂ€nge pratat om en dvd med Jake och piraterna. SĂ„ idag kom det ett paket pĂ„ posten. Lycklig kille! En ny bok fick han ocksĂ„. 

Resten av eftermiddagen var lugn och mysig. Vi kollade pĂ„ den nya Jake-filmen och lekte om vartannat. Mattias och jag turades Ă€ven om att duscha innan barnen skulle nattas. Elias somnade efter att jag lĂ€st den nya boken för honom, vid 20-tiden. Mattias fick det vĂ€rre med Edwin... Att han ska vara sĂ„ svĂ„r att natta? IkvĂ€ll tog det 45 minuter, inte för ens vid 20:30 kom han till ro. ÄndĂ„ sov han bara en timme mellan 12:30-13:30 ungefĂ€r. Vi kan ju inte börja hoppa över tupplurarna Ă€n heller? Och om han fĂ„r vara uppe en stund till sĂ„ blir det bara grin och gnĂ€ll, sĂ„ trött Ă€r han ju. JĂ€klar vad ont i ryggen man fĂ„r nĂ€r man mĂ„ste stĂ„ böjd över spjĂ€lsĂ€ngen och smeka honom över hĂ„ret för att han ens ska kunna slappna av... Funderar starkt pĂ„ att byta till vĂ€xasĂ€ngen snart. 

KvĂ€llen har spenderats i soffan framför teven. Lugnt och skönt. Men jag Ă€r jĂ€kligt hungrig, sĂ„ snart blir det sĂ€ngen. LĂ€ngtar till frukosten imorgon! Elias blir hemma frĂ„n dagis hela veckan. Dels för att det gĂ„r magsjuka pĂ„ en avdelning dĂ€r, men Ă€ven för att han faktiskt ville vara hemma. DĂ„ fĂ„r han ju sjĂ€lvklart det! Oftast vill han dit, men jag njuter lite extra nĂ€r han vill vara hemma med oss istĂ€llet! â„







Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0