full fart idag... 😅

Lördagen till Ă€ra bjöd lilleman pĂ„ en liten sovmorgon. Mycket passade eftersom vi blev vakna rĂ€tt lĂ€nge igĂ„r. Vi började kika pĂ„ svt's serie "Jordskott" som mamma tipsat om. Ah, vilken kuslig serie! Verkligen spĂ€nnande... Det Ă€r tio delar, och vi sĂ„g tvĂ„ stycken igĂ„r pĂ„ play. Kan knappt vĂ€nta tills mĂ„ndag dĂ„ tredje delen kommer! 😁

Lördagsmorgonen var lugn och skön. Frukost, soffhĂ€ng och lek. Sedan var jag tvungen att göra mig iordning för jobb... 

En arbetsdag med full fart. Det var inte sĂ„ mycket folk, men jĂ€klar vad med matbestĂ€llningar vi hade. Jag hann varken diska, Ă€ta eller kissa... Men det mĂ€rktes i kassan ocksĂ„. Att dra in över trettiotusen pĂ„ sex timmar Ă€r inte sĂ„ illa pinkat för ett konditori/cafĂ©. 

Jag hade Ă€ven tur och fick trĂ€ffa Elias som var dĂ€r och fikade med sin mamma, mormor och Ida. Dom hade visst varit pĂ„ stan och shoppat! Lillgubben som trĂ„kigt nog missade ett kalas idag som han var bjuden pĂ„, dumma dumma sjukdomar! Men han hade nog en minst lika bra dag pĂ„ stan! 😊

Efter mycket om och men sĂ„ blev vi Ă€ntligen klara med stĂ€dningen, phew. Hade fĂ„tt ett sms av Mattias dĂ€r han skrev att dom var hos min mormor. Han, Edwin och Peter hade visst varit och shoppat idag dom med. Sedan hade dom hĂ€lsat pĂ„ mormor och vĂ€ntade dĂ€r pĂ„ mig. Perfekt, jag som hade en tĂ„rta med mig! 😋

Lilleman bjöd pĂ„ hundra pussar nĂ€r jag kom dit. Älskade goding! Han fick Ă€ta sin middag dĂ€r innan vi högg in pĂ„ tĂ„rtan. Mums! 

Efter ett tag Ă„kte vi mot Forsa... Mattias och Peter Ă„kte hem för att laga en sen middag till oss vuxna. Jag och Edwin tog med oss resterna av tĂ„rtan och hĂ€lsade pĂ„ min farmor och farfar. Dom blev sĂ„ himla glada nĂ€r vi kom! Ännu mer fika, lek, bus och mys. Edwin hade disco med gammelfarmor och gammelfarfar, hihi. 

Vid 18-tiden ringde Mattias och sa att maten var klar. Dags att Ă„ka hem! Han hade gjort fisk och potatis med Ă€rtor och sĂ„s. Gött! Men Edwin orkade nĂ€stan inget. Han hade ju redan Ă€tit hos gammelmormor ocksĂ„, sĂ„ han nöjde sig med en banan. 

Efter lite köksstök, lek och bus med lilleman var det dags för honom att sova. En trött kille! Godnatt min skatt... ❀

Nu Ă€r det Lördagsmys för oss vuxna! En dusch, tĂ€nda ljus och teven. Smuttar dessutom pĂ„ en cider som Mattias hade köpt idag. Det hör inte till vanligheterna, men Ă€r det lördag sĂ„ Ă€r det! 👌





Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0