fredag hela dagen... ✨

Fredag och morgon vid 08-tiden. Även fast Edwin var vaken en stund i natt så kände jag mig ganska pigg. Men jag förstår inte hur man kan orka hålla sig vaken en timme sådär mitt i natten? Då det är som allra skönast att sova! Unge... 🙈

Vi startade dagen med frukost i soffan som vanligt. Mys! Sedan klädde vi på oss och var redo för dagen. Jag bäddade sängarna och slängde in en tvätt, sedan gick vi ut. Att låta Edwin gå själv till våran parkeringsplats tar ungefär 15 minuter, haha. Så mycket att upptäcka, och så många håll att gå åt! Nåja, vi fick en dos med friskluft iallafall... 😅

När vi äntligen kommit in i bilen styrde vi mot stan. Ett besök på Dollar var inplanerat. Behövde köpa ett gäng nya strumpor till lilleman, våtservetter och lite annat nödvändigt. Ingen rolig handlig med andra ord. Men jag var ändå inte sugen på att shoppa (!) så vi åkte hem direkt efteråt. 

Väl hemma igen (ja, efter ytterligare 15 minuters promenad för lilleman till dörren) packades allt upp och tvätten hängdes. Därefter blev det lite lek innan våra magar började kurra. Lunchdags! Gårdagens mat räckte gott och väl till oss båda. Mätta och nöjda! 

Sedan hade jag en trött kille som ville sova. Själv tog jag det lugnt i soffan ett tag i väntan på herrarnas skidstafett. 

Edwin vaknade lagom tills att dom började, men han var nöjd med att leka inne i vardagsrummet medan jag hejade på grabbarna. Oh vad svettigt... Och vi får väl vara nöjda med ett silver! 👍

Vips var ju klockan mycket och Mattias kom hem från jobbet. Tjoho! Han hade med sig hämtmat, ibland får man lyxa till det... Tur vi hade annan färdig mat till lilleman. Men som vanligt så märker han om vi äter annat, smaka! 🙊

Efter maten turades hela familjen om att bada. Riktigt skönt att få ligga och slappa i badet en stund... Sedan var vi rena, fina och gosiga allihopa! 

Fredagsmys och fredagsbus. Vi varvade soffhäng med lek. Men ganska snart ville Edwin sova. Ja, när han lägger sig på golvet och grinar för ingenting - då är han trött. Lillgubben! Godnatt min älskade kille... ❤️

Vuxenkväll i soffan. Lite fredagsgotta, tända ljus och teve. Peter har kommit hit han också, så nu ska vi starta en film innan det är dags att sova. Imorgon blir det ett kort jobbpass för min del, hoppas man hinner se en glimt av tjejernas 3-mil på teven. Om inte annat så får vi väl köra ut alla gäster och säga att vi har stängt! 😜






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0