en trött söndag... 💤

Söndag är väl en alldeles ypperlig dag för sovmorgon? Det tyckte dock inte Edwin... Klockan 06:30 kände han för att kliva upp. Inte jag! Zzzznark. Lyckades hålla honom kvar i sängen en stund med hjälp av barnkanalens app, men efter en stund blev det tråkigt. Ångrade bittert att jag valde sovmorgon igår och inte idag. Funderade på att fejka ett migränanfall så att Mattias måsta kliva upp istället. Men nej, riktigt så elak är jag faktiskt inte! 😂

Väl upp gick det bra, det jobbiga är ju att lämna den sköna sängen... Kokade kaffe och gjorde frukost till lilleman. Jag var också rejält hungrig, men är det fastedag så är det! ☝️

Efter en mysig morgon med min busunge väckte vi pappsen. Han hade lagt sig i Elias rum för att få sova ifred. Edwin hoppade upp i sängen med honom ett tag, och jag fick tid till att röja lite här hemma. Plocka, dona, bädda och slänga in en tvätt. Även vika den rena tvätten. Gjorde mig i ordning och tog fram kläder till lilleman, redo för dagen! 

Idag skulle vi åka till Edwins farmor och farfar. Det var längesedan han träffade dom nu! Men först måsta vi vänta på tvättmaskinen... Mattias skottade fram bilen medan jag hängde tvätten, sedan kunde vi åka! 

Edwin somnade på vägen dit, men sov bara i en kvart. Han råkade vakna när jag skulle in på Ica i Delsbo... Skulle kika efter en sak, men kom ut med två andra. Så typiskt mig! Det blev en ny krukväxt och ett paket mer hårfärg som var billig nu. Verkligen nödvändiga saker! 🙈

Sedan hade vi en mysig stund i Bobygda. Edwin fick äta lunch, fika och busa med farmor och farfar. Jag lyckades sno åt mig lite skön sofftid framför skidorna! 👌

Vi stannade inte på middag eftersom både jag och Mattias körde fasta idag, men vi fick med oss ett helt gäng med kotletter hem. Bra till matlådor imorgon! Edwin var helt slut efter all lek, så han somnade i bilen hemåt... 

Väl hemma igen kändes allt piss och blä. Allt var fel, fult och äckligt. Jag var verkligen på uselt humör, sedan upptäckte jag att den "härliga veckan" var här. Det förklarade en del... 😂

Stängde in mig i badrummet och färgade håret. Utväxten började göra sig påmind, och jag tyckte att håret började kännas orange-aktigt. I med en brunare nyans! Medan färgen verkade tog jag en kopp kaffe och satte mig på golvet med grabbarna. Mysigt att titta när dom leker! Sedan sköljde jag ur håret och tog en varm dusch. Torka, blåsa, smörja och hopp i myskläderna - som en ny människa med påfylld energi och på bättre humör! 👌

Sedan var det dags för Edwin att ta ett bad. Vi vinkade hejdå till pappsen som skulle åka och hämta storebror, därefter plaskades det för fullt i badet. Länge! 

Efter badet var det dags för middag för lilleman. Han fick mumsa på kotletter, potatis och sås. Mums! Han åt nästan en hel kotlettbit och två små potatisar. Det var mer än vad jag "fick" äta det, haha. Men det var gott med 2,5 dl grönsakssoppa också... 🙊

Det sa bara slurp för mig, så medan Edwin satt och åt hann jag måla en kruka lite fort. En gammal lila kruka som legat gömd länge. Nu blev det svart och passade perfekt till min nya krukväxt! 👌

Resten av eftermiddagen/kvällen rullade på. Jag diskade undan lite snabbt, sedan blev det mest lek med lilleman i väntan på att pappa och storebror skulle komma hem! Jag tror att Edwin känt på sig och förstått när vi sagt att Elias ska komma idag, för flera gånger har han tittat upp mot förstoringen på Elias i vardagsrummet och sagt något som låter "Lia" samtdigt som han sett glad ut. Någon som saknat sin bror! ❥

Och efter en stund så kom dom äntligen! Vilken lycka. Edwin blev alldeles till sig. Skratt, skrik, pussar och kramar. Ja dom blev så stolliga att dom råkade ramla på varandra, rätt ner i golvet medan dom kramades. Men det gick fort över, och dom började leka med bilar. 

Förutom att leka blev det lite kvällsfika också innan lillebror skulle sova. Mattias nattade honom medan jag och Elias satt och pysslade. Han fick ett nytt pyssel-set med Bamse som måsta invigas. Det var även ett spel med, som vi provade när Mattias var klar med nattningen. Charader! Elias var jätteduktig och förstod precis hur han skulle göra. Det var olika bilder på Bamsefigurer som gjorde olika saker. Det klarade han galant. Kul att spela något annat än memory! 

Det blev rätt sent för Elias ikväll, han hade visst sovit hela vägen hem från Strömsbruk... Så jag fick både läsa sagor, sjunga, killa på ryggen, ta fram surfplattan och massera hans fötter innan han äntligen somnade. Godnatt älskade skatterna! 

Vuxenkvällen blev kort, hopp i säng nästan på en gång! Trött trött trött. Hungrig är jag också, tänker redan på frukosten imorgon. Haha! Men innan dess ska det sovas, dags att ladda batterierna för en ny vecka! ✨







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0