en snabb torsdag... 🌀

Torsdag och morgon vid 07:30-tiden. Skönt med en liten sovmorgon efter en jobbig natt... Edwin sov extremt dĂ„ligt, ledsen och orolig kille! MĂ€rkte pĂ„ morgonen att han var vĂ€ldigt snorig, sedan sĂ„g jag ytterligare tvĂ„ tĂ€nder som nĂ€stan spruckit igenom. Nu Ă€r det tvĂ„ tĂ€nder dĂ€r uppe, och tvĂ„ dĂ€r nere som Ă€r pĂ„vĂ€g att vĂ€xa ut samtidigt. SĂ„ jag hoppas att snoret och den jobbiga natten berodde pĂ„ tandsingarna och ingen förkylning! 

Morgonen började mysigt med tvÄ gospojkar i sÀngen. BÄde Elias och Edwin blir överlyckliga nÀr som trÀffas pÄ morgonen efter en natts sömn. Det Àr bus, skratt, pussar och kramar i massor!

Efter en stund klev vi upp och gjorde frukost, hade lovat Elias att göra bananplĂ€ttar. Men jag tror inte han gillade det sĂ„ vĂ€rst mycket, han Ă„t litegrann bara. Sedan ville han ha macka och en "vanlig banan" istĂ€llet. Edwin Ă„t som vanligt, haha. 

Efter frukosten började grabbarna att leka medan jag donade pĂ„ hĂ€r hemma... SlĂ€ngde in en tvĂ€tt, röjde undan i köket, bĂ€ddade sĂ€ngarna och gjorde mig iordning. Sedan var vi redo för dagen! 

Klockan tickade pĂ„ och förmiddagen försvann i lek och bus. Jag hann Ă€ven hĂ€nga tvĂ€tten och förbereda en tidig lunch. Men barnen verkade vara hungrig, för dom slickade nĂ€stan rent tallrikarna! 👍

Sedan klĂ€dde vi pĂ„ oss och gick ut till bilen. Brrrr vad kallt... Turligt nog hade jag kommit ihĂ„g att stĂ€lla in motorvĂ€rmaren igĂ„r, sĂ„ det var varmt och gott i bilen. Mot stan! 

Edwin hade tid pĂ„ bvc klockan 14:00, men vi Ă„kte mycket tidigare sĂ„ att vi skulle hinna med en runda pĂ„ stan. Min mormor ville göra oss sĂ€llskap, sĂ„ vi hĂ€mtade upp henne! 

Lillebrorsan somna i bilen och fortsatte sedan att sova i vagnen en stund medan vi strosade runt i affĂ€rerna. Elias hade fĂ„tt en liten peng som han ville köpa nĂ„got för. Men oj, det var inte lĂ€tt. Han pekade bara pĂ„ dyra grejer och var bestĂ€md. Men jag var Ă€nnu mer bestĂ€md, haha. Jag berĂ€ttade vilka saker han "hade rĂ„d med" sĂ„ fick han bara vĂ€lja mellan dom. Lite svĂ„rt i början, men sedan förstod han och frĂ„gade "har jag pengar till en sĂ„n hĂ€r?" Och han hade tur... Ett gosedjur som kostade 49:- fick han för 15:- bara, dĂ„ fick han ju en massa pengar över! Lycklig kille som kunde shoppa mer. Det blev Ă€ven en tygpĂ„se med AngryBirds pĂ„, ett litet monster och tvĂ„ klubbor till helgen. Ja, det var bara Elias som shoppade idag! 🙊

Innan vi gick till bvc sa Elias att han var hungrig. Tur vi hade tid pĂ„ oss att fika lite! Eller ja, det blev dagens andra lunch. Pannkakor till barnen! 👍

Vi kom till bvc rĂ€tt tidigt, sĂ„ att barnen skulle fĂ„ leka lite. Men det var en massa Ă„terbud idag, sĂ„ vi fick komma in direkt. Elias ville följa med in och hĂ„lla koll pĂ„ brorsan, hihi. Edwin har nu blivit 83 cm lĂ„ng och vĂ€ger 11,8 kilo, storkillen! Elias fick mĂ€ta sig han ocksĂ„ och fick vĂ€lja tvĂ„ klistermĂ€rken. Ett snabbt och smĂ€rtfritt besök! 

Vi stannade en stund efterĂ„t sĂ„ att barnen fick leka lite. SĂ„ kul med andra leksaker! Mindre kul att dra ungarna dĂ€rifrĂ„n sen... 🙈

Runt 15-tiden var vi hemma igen. Elias började leka med sina nya saker och Edwin fick vara med han ocksĂ„. Dom lekte dagis! Packade vĂ€skor och slĂ€pade frĂ„n rum till rum. Elias lekte att han hade med sig Edwin och skulle passa honom hela dagen. SĂ„ gulligt! Och perfekt för mig, dĂ„ kunde ju jag laga middag i lugn och ro! 

Vips kom pappsen hem frĂ„n jobbet - glada barn. Vi Ă„t mat pĂ„ en gĂ„ng, idag blev det en pasta/köttfĂ€rsgratĂ€ng. En hit enligt barnen! Peppar peppar sĂ„ har Elias börjat Ă€ta upp hela portionerna nu, sĂ„ roligt. Alla mĂ€tta och nöjda! 

Efter maten höll jag pĂ„ att dö av trötthet... Vi kollade pĂ„ Jake och piraterna och jag somnade nĂ€stan. Det gĂ„r inte! Diskberget vĂ€ntade. Vi kokade kaffe, sedan kom jag Ă€ntligen igĂ„ng. Fint i köket igen! 👌

Resten av kvÀllen blev lugn och mysig. Edwin var sÄ trött och ville mysa i min famn jÀttelÀnge, ÄÄÄÄh! Grabbarna fick Àven ta ett bad med pappsen innan dom hoppade i pyjamasarna. Gosungar!

Innan lĂ€ggdags provade vi nĂ„got nytt... Gröt till kvĂ€llsfika, sedan tandborstning och hopp i sĂ€ng. AlltsĂ„ ingen vĂ€lling till lillebror. I vanliga fall brukar han ju fĂ„ det innan han somnar, men det Ă€r ju inte det bĂ€stan för tĂ€nderna. Ska prova och se om dethĂ€r funkar, för sĂ„ mycket som han Ă€ter hela dagarna sĂ„ behöver han ju egentligen inte vĂ€llingen. IkvĂ€ll somnade han iallafall utan problem, vi fĂ„r se hur det gĂ„r dom kommande kvĂ€llarna... 🙈

BĂ„da barnen sov alltsĂ„ vid 19:30-tiden. Alldeles lagomt. Jag hann köra ett pass pĂ„ crossen innan Familjen Annorlunda började, perfekt. Sedan körde jag lite styrka medan jag tittade pĂ„ det. En dusch och lite kvĂ€llsfika senare kĂ€ndes allt gött! 👌

Nu blir det hopp i sĂ€ng och ladda för Fredag! Jag ska jobba ett em-pass, sedan vĂ€ntar en ledig helg! ✹






Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0