en mysig söndag... 👌

Söndag och en liten sovmorgon! Vad härligt. Dessutom var Edwin feberfri och lite piggare. Dock ingen matlust, men jag antar att det blir som vanligt igen om ett tag. Själv var jag hungrigare än någonsin, bara för att söndag = fastedag... 🙈

En väldigt mysig morgon/förmiddag. Lilleman pysslade med sina leksaker i vardagsrummet, och vi vuxna kunde titta på damernas skidåkning i lugn och ro med kaffekopparna. Hipp hurra för Kalla! ✊

Efter skidorna på teven fick jag lite energi som jag tog till vara på. Rev av alla sängkläder och hängde ut täcken/kuddar på vädring i den friska luften. Så fräscht! Sedan vek jag tvätt och startade både tvätt/diskmaskinen innan vi alla tre klädde på oss och gick ut. Riktigt härligt väder! ☀️

Det blev en skön promenad i 40 minuter ungefär. Vi svängde även in på Ica för att köpa hem tulpaner. Edwin råkade somna i vagnen, sedan gick det inte som planerat... Vi tänkte bära in honom till sängen, men han vaknade såklart och sedan var det kört. Han blev vaken med oss och tittade på herrarnas skidor. Jag är verkligen såå taggad för VM i Falun nu! 😁

Men nog var lilleman trött alltid... Han somnade där i soffan. Plupp! Mattias åkte och hämtade nya stolar till vårt kök. Eller ja, vi har fått mamma och pappas gamla. Våra gamla stolar höll verkligen på att rasa ihop, så det var mer än nödvändigt. Nog för att dom är träfärgade på sitsen, det skär lite i mitt vita hjärta. Men dom passar ändå rätt bra med resten av köket. Bänkskivor och skåphandtagen är ju också i trä. Vi får se om jag gör något med dom... 😁

När lilleman vaknade fick han någon slags sen lunch/tidig middag. Det var inte mycket som hade gått i honom tidigare, men lite pyttipanna och en hemgjord smoothie på banan/mango/hallon gick ner. 

Efter maten drog vi fram dammsugaren medan pappsen hämtade hem storebror. Ett välbehövligt race. Sedan fick Edwin leka med dammsugaren medan jag dammade lite, städade toaletterna, hängde tvätt, tog in dom vädrade sängkläderna och bädda rent. Härligt och fräscht här hemma, med tulpaner på bordet. Hur härligt? 👌

Efter lite lek kom äntligen pappsen och storebrorsan hem. Hipp hurra! Ett kärt återseende för brorsorna. Edwin skrattade nästan ihjäl sig och applåderade för fullt. Äkta lycka! 

Vi busade inne på Elias rum och tog igen lite tid. Mysigt att vi alla är samlade! Barnen fick även en rejäl kvällsfika. Tror dom båda var hungriga, så skönt att även lillebror fick i sig en hel portion gröt + lite annat plock. 

Klockan tickade på fort och vi hade två trötta pojkar här hemma. Vi lyckades få till lite soffmys hela familjen innan läggdags, men efter en stund blev det bara bråk om gosedjur och vem som skulle sitta vart. Tandborsting och hopp i säng! Det här är tredje natten som Edwin somnar utan välling... I två dagar har vi erbjudit, men han har ratat. Idag gjorde vi inte ens iordning nått, och det gick hur bra som helst. Både Elias och Edwin slocknade vid 20-tiden. Godnatt älsklingar! 💙

Nu är det kväller även för oss vuxna. Det blir soffhäng med både deckare och slalom på teven. Sedan hopp i säng! Imorgon blir båda grabbarna hemma med mig. Vi vill få ett slut på dessa envisa förkylningar nu... 😔





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0