en lugn onsdag... 😊

Onsdag och morgon runt 07:45-tiden. Ganska lagom tid kĂ€ndes det som idag. Vi klev upp och Ă„t frukost framför teven som vanligt. Morgonmys! 

NĂ€r alla morgonbestyr var gjorda slĂ€ngde jag in en tvĂ€tt i maskinen, sedan klĂ€dde vi pĂ„ oss och gick ut. SĂ„ skönt med lite friskluft... 

Edwin fick tulta omkring pĂ„ alla grusiga smĂ„vĂ€gar. Lycka! Sedan ville han prompt in till den översnöade lekparken. Bara för mamman att haka pĂ„... Men han hade tur att det var skottat vid gungorna. SĂ„ vi kunde ju spendera lite tid dĂ€r i lekparken, kuligt tyckte lilleman! 😃

Sedan fick han sĂ€tta sig i vagen sĂ„ vi kunde ta en liten promenad. Även om det blĂ„ste isigt sĂ„ var det skönt att fĂ„ röra lite pĂ„ sig. Det har blivit lite av den varan nu... 

Efter ungefÀr en timme kom vi tillbaka in igen. Edwin började leka pÄ sitt rum och jag kunde hÀnga tvÀtten. Vips var det lunchdags för lilleman innan han skulle sova. En trött kille som somnade sÄfort han var mÀtt i magen.

SoffhĂ€ng för mamman! Jag hade tur och fick sĂ€llskap av Carro som kom hit och hĂ€lsade pĂ„. Kaffe och skidor pĂ„ teven. Även en hel del prat och skratt. Dessutom fick vi ju fira Ă€nnu ett guld, heja heja! ✊

Edwin slog pĂ„ stort och sov under hela skidĂ„kningen. En trött kille som vi var tvungen att vĂ€cka till slut. 

NĂ€r vi hade vinkat hejdĂ„ till Carro fick lilleman lite yoghurt-mellis, sedan hade vi tur och fick Ă€nnu mer besök. Det gillar vi. Tompa kom hit och busade en stund. Det var riktigt lĂ€ngesedan lilleman sĂ„g honom nu, men det blev ett kĂ€rt Ă„terseende. Glada miner! 

Hela eftermiddagen spenderade vi inne. Jag har haft fastedag sĂ„ dagen har kĂ€nts lĂ„ng... Egentligen kĂ€nns det inte vĂ€rt att köra fasta nĂ€r magen inte Ă€r sig sjĂ€lv. FĂ„r fortfarande kramper till och frĂ„n. Och matlusten Ă€r iprincip borta hela dagarna, det Ă€r vĂ€l pĂ„ kvĂ€llarna som den kommer tillbaka. Börjar bli lite orolig faktiskt, jag har liksom alltid haft "stĂ„lmage" och kunnat Ă€ta vad jag vill. Magen har liksom skött sig sjĂ€lv. Men nu har jag haft dessa smĂ€rtor/kramper i en vecka, och det har börjat "flytta ner" i den nedre delen av magen ocksĂ„. Mysko! 

Till middag fick Edwin en favorit, köttbullar med potatis, morötter, sĂ„s och lingonsylt. SjĂ€lv fick jag soppa! 

Sedan blev det ett bad för en kladdig kille. Uppskattat. Och det Ă€r ju sĂ„ underbart mysigt med dessa nybadade barn i pyjamas! 😍

Mattias jobbade över riktigt lĂ€nge idag, sĂ„ jag och lilleman blev ensamma hela kvĂ€llen. Han blev vaken till 21-tiden och hann inte trĂ€ffa pappsen, sĂ„ imorgon blir det ett kĂ€rt Ă„terseende dĂ„ han kommer hem frĂ„n jobbet. 

VuxenkvĂ€llen blev kort. Mattias kom nyss hem, och nu Ă€r det dags att krypa ner i sĂ€ngen. En ny dag vĂ€ntar! ✹





Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0