en bra start här... 👌

Måndag och en ny vecka är igång! Här gjorde vi morgon klockan 08:00 och jag kände mig riktigt pigg. Om än vääääldigt hungrig efter 36 timmars fasta. Mot köket, frukost! 😁

En lugn och mysig morgon med min lilla älskling. Men efter en stund var det dags att hoppa ur myskläderna, bädda sängarna och göra oss redo för dagen. Skyndade mig att vika lite ren tvätt och starta en ny maskin, sedan klädde vi på oss och gick ut. Underbart väder! ☀️

Det blev en skön vagnpromenad på 40 minuter. Men jäklar vad halt det var... Skönt att få lite friskluft, motion och energi från solen iallfall. 

Väl inne igen gjorde vi gröt, sedan satte vi igång och städade. En nöjd Edwin! Vi dammsög, dammade och torkade golven så gott det gick. Även tvätten hängdes och diskmaskinen plockades ur. Ett skönt litet ryck! 👌

Mitt på dagen fick vi besök av mamma/mormor. Hurra! Men ganska snart skulle lillemam sova. Mamma la honom medan jag började med projekt datorrum. Det har varit kaos där inne alldeles för länge! Man har knappt kommit in. Men nu lyckades jag få ordning och reda där inne! 

En liten kaffepause med mamma, sedan gick jag ner med grejer till förrådet och med lite skit till soprummet. Skönt! 

När Edwin vaknade var det lunchdags. Hade en färdig köttfärssås i kylen som Mattias tog fram ur frysen igår, men glömde ta med i matlåda på jobbet. Så jag kokade lite makaroner och minimorötter, sedan delade vi på det alla tre. Gott! 

När mamma skulle gå hem följde vi med ut en sväng. En liten promenad till Röda korset, en nöjd Edwin fick gå själv. Och nåde den som rör honom eller vill hålla i handen, haha. Kan själv! 🙈

Det blev inga fynd där idag, så vi sa hejdå till mamma/mormor och gick hem igen. 

En lugn och skön eftermiddag... Lek och bus med lilleman! Skönt med "mat som tillagar sig själv" tycker både mor och son. Tillslut kom även pappsen hem, total lycka! 

Till middag idag blev det fisk, potatis, grönsaker och sås. Mums! Och numera så älskar jag att röja undan i köket efter vi har ätit. Det går så fort när man slipper diska! 👌

En kladdig Edwin fick sedan hoppa ner i ett bad. Uppskattat! Resten av kvällen blev det lek och bus med en gosig pyjamaskille... 

Medan Mattias gav lilleman kvällsfika och nattade honom, så passade jag på att köra ett träningspass på crossen. Phew! Lite styrka och en dusch på det, underbart... 👌

Nu har jag vilat i soffan en stund. Kvällsfika framför Ullared. Mattias har åkt på hockeybockey, så nu är det dags för mig att sätta lite fart. Ska förflytta mig in till "mitt nya" pluggrum. Dags att sätta igång med första uppgiften! 💪







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0