en bra onsdag... 👍

Onsdag och morgon vid 07:30-tiden. Trött men redo att starta dagen! En stunds morgonmys i sĂ€ngen, sedan klev vi upp och gjorde frukost. Kaffe och Ă€gg, bĂ€sta starten pĂ„ en fastedag... 

Resten av morgonen lullade vi pĂ„ hĂ€r hemma. Leka, busa, dona och göra oss redo. Vid 10-tiden fick Edwin lite gröt, sedan klĂ€dde vi pĂ„ oss och gick ut. Mot soprummet, det tar en evighet dĂ„ lilleman ska gĂ„ sjĂ€lv! 🙊

Vi trĂ€ffade Ă€ven pĂ„ hans blivade fröknar (pedagoger) utanför dagiset. Vi stod och pratade en stund och Edwin var som förtrollad av alla barn som lekte dĂ€r ute. TyvĂ€rr hade vi inte tid att hĂ€lsa pĂ„ dĂ€r just idag. SĂ„ det var en ledsen kille jag fick slĂ€pa till bilen sen. Dumma mamma! 

Men det gick över fort, vi skulle ju till kompisarna och leka! Äntligen en efterlĂ€ngtad trĂ€ff med Elina, Iris, Britta och Lo. 

En mysig dag! Barnen lekte och vi vuxna fick gĂ„ igenom allt vi missat. Oj vad det hĂ€nder grejer! Vi blev Ă€ven bjudna pĂ„ god lunch. Perfekt med tonfisksallad, det som jag brukar Ă€ta pĂ„ fastedagar. Klockrent! Edwin fick lunch han ocksĂ„, Ă€ven fast virrmamman Ă„kte ifrĂ„n det jag tĂ€nkte ta med till honom... Tur att Iris delade med sig frĂ„n sin mat, hihi. 

Det blev Ă€ven kaffe och en lugn stund med trötta ungar. SĂ„ skönt att fĂ„ trĂ€ffas, prata och lĂ„ta barnen leka sig helt slut. SĂ„ mycket som Edwin leker med leksaker nĂ€r han Ă€r borta, leker han aldrig hemma. Men sĂ„ Ă€r det vĂ€l med allt hĂ€r i livet, det man inte har vill man sĂ„klart ha! 🙈

Vid 14-tiden tackade vi för oss och Ă„kte hemĂ„t. Edwin totaldĂ€ckade i bilen och jag Ă„kte en liten omvĂ€g sĂ„ han skulle fĂ„ sova mer Ă€n tio minuter. Men vad hjĂ€lpte det? Det var en sovande kille som jag bar in frĂ„n bilen och klĂ€dde av, sedan hade han inga planer pĂ„ att vakna. Men gissa om jag myste? Jag minns inte senast han sov i min famn, sĂ„ jag sket fullstĂ€ndigt i att klockan nĂ€rmade sig 15-tiden och att det var alldeles för sent för en tupplur! VĂ€rldens mysigaste stund... â„

NĂ€r Edwin vaknade blev det lite lugn lek, han var riktigt trögstartad. Och hungrig! Skyndade mig att slĂ€nga in en tvĂ€tt, sedan gjorde jag iordning mat till honom. Perfekt med gĂ„rdagens nĂ€r vi vuxna fastar! 

NĂ€r han var mĂ€tt och nöjd kom pappsen hem frĂ„n jobbet. Glad kille! DĂ„ passade jag pĂ„ att hĂ€nga tvĂ€tten och plocka ur diskmaskinen. Sedan fick vi för oss att följa med Mattias till mina förĂ€ldrar. Dom hĂ„ller pĂ„ att renovera köket, sĂ„ han skulle dit och fixa lite med elen. Vi följde alltsĂ„ med, trots renoveringskaos! 

SpĂ€nnande tyckte Edwin, och roligt att fĂ„ trĂ€ffa mormor och morfar. SjĂ€lv lyckades jag sno Ă„t mig en lugn kaffestund i soffan framför teven. Lyx! 

Vi kom hem rĂ€tt sent, klockan hade hunnit bli 19:30 tror jag. KvĂ€llsfika och lĂ€ggdags för lilleman! Medan Mattias skötte den biten snörade jag pĂ„ mig skorna och tog en skön promenad. Rensa huvudet och fylla pĂ„ med lite pluggenergi... Gick utan att lyssna pĂ„ musik till och med. IstĂ€llet försökte jag fokusera pĂ„ den sista delen av uppgiften. 

VĂ€l hemma igen tog jag en dusch, sedan bosatte jag mig framför datorn. Motionen och friskluften verkade ge resultat... Äntligen blev jag klar och kunde skicka in första uppgiften! đŸ’Ș

Nu Ă€r det kvĂ€ller för lĂ€ngesedan, dags att hoppa i sĂ€ng! Hungern skriker i magen och jag lĂ€ngtar som en tok till frukosten imorgon! 🙈





Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0