en bra helgstart... 👌

Fredag! Och faktiskt en liten sovmorgon till mig. För det första sĂ„ sov Edwin hela natten (frĂ„n 19:30 till 07:00) och för det andra sĂ„ började Mattias jobba lite senare, sĂ„ han gick upp med barnen. Lyxigt att ligga och dra sig lite innan man klev upp! 👌

Efter en stund klev jag upp och gjorde frukost till barnen. Och kaffe! En mysig stund i köket... 

Sedan började barnen att leka medan jag röjde undan, bĂ€ddade sĂ€ngarna och gjorde mig iordning. NĂ€r jag var klar hörde jag att dom var och skottade hĂ€r utanför, tvĂ„ stora traktorer som höll pĂ„ alldeles utanför Edwins fönster hur lĂ€nge som helst. Lycka! Grabbarna stod som fastklistrade vid fönstret och spanade, hihi... 

Strax efter 10-tiden ville Edwin ta fram dammsugaren. Ja, det var rĂ€tt skitigt hĂ€r... SĂ„ jag körde ett varv och jagade dammrĂ„ttor, sedan fick pojkarna leka med dammsugaren. DĂ„ passade jag pĂ„ att damma och stĂ€da toaletterna. Helgfint... ✹

Efter det lilla stĂ€drycket blev det lek och bus med grabbarna. Vips var det lunchdags, skönt att gĂ„rdagens mat fanns kvar! 

Vi hann precis Ă€ta upp sĂ„ fick vi besök. Barnens farmor och Mattias kusin Peter kom hit. Fika och bus! Edwin skulle sova precis dĂ„, sĂ„ jag la honom innan jag ocksĂ„ kunde fika lite. I samma veva kom Ă€ven mamma, som skulle passa pojkarna medan jag jobbade tills Mattias kom hem. Med sig hade hon en fĂ€rgglad bukett tulpaner! Som om hon hade lĂ€st mina tankar. Jag tĂ€nkte nĂ€mligen köpa en bukett efter jobbet. SĂ„ fint till helgen, och hĂ€rligt nĂ€r hemmet Ă€r nystĂ€dat. Tusen tack! â„

Sedan sa jag hejdĂ„ och lĂ€mnade barnen med mamma. Mot jobbet... En lagom eftermiddag fick vi. Inte för mycket och inte för lite. Klockan tickade pĂ„ bra, och Ă€nltligen fick vi stĂ€da och Ă„ka hemĂ„t. Men först skulle jag hĂ€mta Peter som kom med bussen frĂ„n Sundsvall vid 19-tiden. 

VĂ€l hemma möttes jag av tvĂ„ busiga barn! Ingen av dom hade nĂ„gra planer pĂ„ att sova, sĂ„ vi lekte lĂ€nge pĂ„ Elias rum. Hann ta en snabbdusch ocksĂ„, och Ă€ta lite av pizzan som Mattias köpt idag. Sedan Ă„kte Mattias och Peter till NorrvĂ€gen för att hĂ€mta hem diskmaskinen som vi har fĂ„tt av mamma och pappa. Äntligen! Sju Ă„r av handdisk Ă€r över... Kan nog inte riktigt förestĂ€lla mig hur mycket tid vi kommer att tjĂ€na nu, haha. Inga mer enorma diskberg att bestiga! 😁

Barnen blev vakna jĂ€ttelĂ€nge. Man kan ju inte sova nĂ€r man rĂ„ka höra att det kommit in en diskmaskin i köket. Dom ville vara med och inspektera nĂ€r den kopplades in. Ja, klockan hann bli 21:30  innan kidsen somnade. Sovmorgon imorgon? Godnatt Ă€lsklingarna!

NĂ€r barnen somnat blev det soffhĂ€ng med semlor frĂ„n jobbet. Men det blev en kort kvĂ€ll, klockan Ă€r redan lĂ€ggdags. Dags att ladda batterierna för en ledig helg! ✹





Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0