blä blä blä blä...

Måndag, och en ny vecka. Men nej, jag kände redan från början att det inte skulle bli någon vidare bra veckostart...

För det första så blev det extremt lite sömn inatt. Edwin har verkligen kommit in i en dålig sov-rutin sedan vi var på akuten. Alldeles som att han lärde sig att man minsann kan vara vaken på nätterna om man vill. Så vid 23-tiden igårkväll ville han upp. Trött och hängig, men han skulle minsann inte sova...

Imorse gjorde vi morgon strax före 07:30-tiden. Kom upp till ett kaos-kök. Mattias hadr stått och gjort matlåda innan han åkte till jobbet, och lämnat precis allt framme. Tjoho... Plocka ihop medan två morgonsura barn drog i mina ben. Lite frukost kanske gör susen? Pyttsan... Dom bara petade i allt och fortsatte att sura. Gnäll från Edwin och tystnad (och onda ögat) från Elias. Nog för att dom är förkylda och hängiga, men glada barn är ju betydligt mycket härligare. Haha! 🙈

När alla morgonbestyr äntligen var färdiga så gjorde vi osd redo för att åka till stan. Hade ingen lust alls att dra med mig pojkarna, men jag hade en del saker jag måste köpa. Bland annat en present till mormor som fyller år imorgon, snus och en vinflaska till våran semel-tävling på jobbet. Hur många semlor säljer vi på fettisdagen? Förra året sålde vi runt 1200 stycken, så iår gissade jag på ungarnas båda födelseår - 1311 stycken. Håller tummarna!

Efter mycket om och men kom vi ut till bilen, som var igenisad från insidan. Det tog sin lilla tid, men vi kom iväg! 

Stadsbesöket gick smärtfritt, förutom en storebror som tror han ska få allt han pekar på. Men vi lyckades kompromissa. Han köpte två smågrejer, en tröja och polisgrejer. Edwin sov i vagnen en stund, och jag lyckades beta av allt på listan. 

Vi avslutade med ett besök på mitt jobb. Pannkaka! Faktiskt så åt Elias upp båda sina pannkakor, och lite efterrätt. Edwin petade väl i sig lite han med, men inte alls i närheten av hur mycket han brukar äta... Nåja, dom överlever! 

I bilen på väg hemåt så somnade Edwin igen. Trött kille efter den struliga natten. Han fortsatte till och med att sova när jag tog ut honom från bilen, så jag la ner honom i vagnen och lät honom sova vidare i dörröppningen medan jag och Elias gick in. Lite ensammys med storebror! Vi lekte och förberedde lite mat. 

När Edwin vaknade fick dom äta. Men nja, så värst mycket gick det inte ner. Plockade undan och satte oss i soffan framför en film. Rätt som det var kom pappsen hem, med magsjuka. Tjoho...

I samma veva fick jag veta att även mormor hade åkt på det, hon som var barnvakt till Edwin i Lördags. Pusselbitarna började falla på plats... Det kanske var magsjuka ändå som Edwin åkte på i helgen. Som läkaren påstod. Han menade att det hade gått så lång tid mellan det att han smakat på disktabletten och sedan kräkts. Och ja, kanske det var så? Isåfall har lilleman nu smittat både gammelmormor och pappsen. 

Jag skulle ha jobbat imorgon, men att lämna två genomförkylda barn hemma med en magsjuk pappa känns ju sådär. Dessutom antar jag att både jag och Elias också åker på det. Det brukar liksom bli så... Suck. En olidlig och hemsk väntan. Vem står på tur? Var? När? 😩

Eftermiddagen blev lång här hemma. Mattias sov/bodde på toaletten om vartannat. Jag försökte göra mitt bästa att räcka till här hemma. Vara barnen till lags, men samtidigt förbereda för den eventuella sjukstugan. Startade en disk/tvättmaskin, skönt att ha det gjort. Bäddade även med extra skydd i sängarna, utifall att. Min snälla mamma kom med blåbärssoppa och cola. Puss!

Efter lite gröt till kvällsfika så somnade barnen fort, tack och lov. Men Edwin har redan hunnit vakna till fyra gånger. Och varje gång Elias hostar så springer jag och kollar så att allt står rätt till. Blä, denna vidriga väntan. Antar att det inte blir mycket sömn inatt. Men jag ber till gudarna att Mattias hinner piggna på sig innan det blir min och Elias tur... 🙈






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0