en galen arbetsdag... 🙈

Lördagen började precis som jag anade... Förkylningen har verkligen brutit ut nu! Jag kĂ€nde mig helt mörbultat. Ont i halsen, snorig och en jĂ€kla hosta. Men efter tvĂ„ alvedon och nĂ„gra klunkar cola sĂ„ var jag "fit for fight" och redo för jobbet. LĂ€mnade en tom lĂ€genhet och begav mig innan tuppen ens vaknat. 

PĂ„ jobbet har vi vĂ„r mysiga Lördagsfrukost enligt tradition. Kaffe, mackor, tĂ€nda ljus och en lugn stund med massa tokprat innan dagen drar igĂ„ng pĂ„ allvar... Egentligen Ă€r det min ledighelg, men klart man stĂ€ller upp för laget! 👍

Förmiddagen var lugn. LĂ€get under kontroll, till mitt pĂ„ dagen ungefĂ€r. DĂ„ brakade "helvetet" lös... Folk och mat i mĂ€ngder! Det var helt galet. Dessutom rĂ„kade vĂ„ran ny tjej glömma att ladda nytt kaffe, sĂ„ det blev lite kaos dĂ€r. Stackarn! Jag har sjĂ€lv glömt det nĂ€r jag var ny, och det var hemskt! Men det löste sig bra Ă€ndĂ„. 

Fram mot stĂ€ngning lugnade det ner sig, och stĂ€dningen gick över förvĂ€ntan. En bra dag trots full fart! Skönt att Ă„ka hemĂ„t i vetskapen om att lite ledigt vĂ€ntar... 😃

Jag Ă„kte raka vĂ€gen hem. Hade nĂ€mligen Edwins 1-Ă„rstĂ„rta med mig som mĂ„ste in i kylskĂ„pen. Jenny hade gjort den sĂ„Ă„ fin sĂ„! Dessutom ville jag hinna dammsuga hĂ€r hemma innan resten av familjen kom hem. Sagt och gjort... Körde ett varv med dammsugaren, stĂ€dade toaletterna och slĂ€ngde i toamattorna i tvĂ€ttmaskinen. Nu Ă€r det förhoppningsvis rent hĂ€r imorgon dĂ„ det Ă€r kalas! 👍

Elias och Mattias hann komma hem innan vi hĂ€mtade Edwin. Dom tog ett bad tillsammans och berĂ€ttade för mig om sin övernattning i Bobygda. Elias hade haft det bra hos farmor och farfar. Är det nĂ„gon han kan köra med som han vill sĂ„ Ă€r det favvo-farfar, hihi! 🙊

NĂ€r grabbarna var rena och fina Ă„kte vi mot NorrvĂ€gen. Mattias och Elias slĂ€ppte bara av mig, sedan skulle dom Ă„ka till min moster och sedan min farmor/farfar för att göra lite bus eller godis. Elias hade sin lĂ€skiga hĂ€x-mask med sig, och en liten pumpa-hink dĂ€r han hoppades att han skulle fĂ„ lite godis! đŸ‘»

Äntligen fick jag pussas med min lilla Edwin. Jag hade Ă€ven turen att fĂ„ Ă€ta middag dĂ€r, mums! Storgrabbarna hade redan Ă€tit i Bobygda, men vi fick med oss resten av den goda köttfĂ€rslimpan hem som blir en perfekt lunch imorgon! 👍

Efter ett tag kom hĂ€x-Elias och Mattias tillbaka till mamma och pappa. Och jo, visst hade lilla hĂ€xan fĂ„tt lite godis i sin hink. Nöjd kille! Ännu mer nöjd blev han dĂ„ mamma och pappa la ner en hel godispĂ„se dĂ€r i sĂ„ hinken blev full. Snacka om lyckad bus-eller-godis-runda! 🙊

Efter ett tag Ă„kte vi hemĂ„t. Grabbarna lekte och jag körde igĂ„ng en till tvĂ€tt. Körde mattorna i torkskĂ„pet och röjde undan i tvĂ€ttstugan, bort med all ren tvĂ€tt och göra lite fint... Sedan kokade vi kaffe och hade en mysig fikastund i köket, hela familjen! ✹

Innan barnen gick och la sig tog vi fram alla ballonger och började förbereda inför morgondagen. Kul med ballongerna tyckte pojkarna! Men efter ett tag var det lĂ€ggdags. För lĂ€ngesen egentligen. Lillebror somnade vid 20:30-tiden, och storebror en halvtimme senare. Godnatt Ă€lsklingar! 💙

SjĂ€lv fortsattte jag att pynta inför kalaset imorgon. Nu Ă€r det bara Edwins egna lilla tĂ„rta som ska göras, men det fĂ„r bli imorgon. TĂ€nk att det ska bli 1-Ă„rsparty hĂ€r... Galet! 🙈

Nu har vi vuxna sjunkit ner i soffan. Ljusen Ă€r tĂ€nda och vi halvtittar pĂ„ en rolig film. Det fĂ„r bli vĂ„r LördagkvĂ€ll, innan sĂ€ngen kallar! Det gĂ€ller att ladda batterierna inför morgondagen... SpĂ€nnande! 😃








Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0