en så mysig kalasdag...

Vilken kalasdag! Fullt ös hela tiden... Morgonen var lugn och mysig. Sjunga för Elias, öppna presenter, äta frukost och leka! Även en del mys. Förmiddagen gick åt till att förbereda lite av varje. Elias och Mattias gick ut på en pulkapromenad. Edwin sov i bärselen på mig så jag kunde faktiskt dona på lite. Mitt upp i allt måsta jag ju även göra lunch/tidig middag. Potatis, fläsk och löksås. Mums! 

Sedan hade vi sådan tur att min mormor kom extra tidigt hit för att hjälpa till lite. Trots att man är två föräldrar så blir det fullt upp när man ska styra med något samtidigt som man ska göra barnen nöjda. Tur jag har min ängel till mormor. Hon diskade medan jag ammade Edwin. Mattias försökte få Elias att vila en stund innan gästerna skulle komma. Utan resultat dock. Jag skyndade mig att hoppa ur myskläderna och sedan göra en tårta, vi hann precis klart tills dom första gästerna kom! Ja förutom min mormor då förstås. 

Anette, Janne, Frida och Tom kom med paket! En cool "plåtväska" med spindelmannen på - fylld med pixiböcker, godis och snygga plåster. En stollig och glad Elias. Av min mormor fick han ett litet Smurfhus med gammelsmurfen och lite möbler. Perfekt till vår Smurfälskande kille! Vi tände ljusen på tårtan som 3-åringen blåste ut, sjöng och fikade. 

Sedan kom även Peter, Ebbe, min farmor och min farfar. Mer presenter! Tre nya bilar, motorcykel, modellera och ett litet plockepinn. Det blev ju lite manfall idag pga sjukdomar och lite annat. Elias farmor och farfar ligger sjuka... Mina föräldrar var ju här igår. Brorsan och Frida kunde tyvärr inte heller komma idag. Men dom hade skickat med ett så coolt paket till Elias ändå! En fin Kiss-tröja, skelettvantar och solbrillor. Snyggt! Tack för allt fint till lilleman. Och tack till min farmor som hade bakat småkakor!

Efter mer fika, lek, bus och bråk var vi alla trötta. Elias och Ebbe rök ihop ordentligt några gånger, haha. Den nyblivna 3-åringen däckade i soffan efter att alla gäster gått hem. Efter en halvtimme väckte vi honom, hans mamma kom förbi och fikade efter jobbet sitt. En supertrött och ledsen Elias! Han ville nog följa med mamma hem... Tillslut grinade han fram ett hejdå och pussades lite, sedan somnade han som en stock i sängen. Det är jobbigt att fylla år minsann, hihi. 

Tack till alla som grattat älsklings-Elias idag :) 

Edwin har varit vaken nästan hela eftermiddagen och en bra bit in på kvällen. Det går bra, så länge vi kan kontrollera grinet och skriket. Det svänger fort, haha. Ena stunden är det surläpp, och sekunderna efter så flinas det. Men tillslut blir han sådär övertrött så att han verkligen inte kan komma till ro. Ledsna miner... Nu har han dock somnat på pappas mage! 

Vi vuxna är sjukt trötta. Kul men jobbigt med kalas... Det blev en kebabmiddag efter att Elias hade somnat, oooops! Nu ligger vi och småtittar på en Harry Potter film. Men det blir inte länge känner jag. Vill gosa ner mig bredvid min bebis och sova! :) 









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0