shopping, onyttigt, promenad...

Dagen har innehållit mycket blandade saker. Jag är fortfarande hos bästa mormor! Har bland annat köpt nya tygskor och ett par himmelskt sköna byxor idag. Jag äger inte ett par mjukisbyxor som ser "bra" ut. Bara gamla noppiga byxor med för korta ben från fotbollstiden... Och mina mintgröna plyschbyxor förstås! Men i och med att magen växer så insåg jag att det nog kan vara läge att införskaffa ett par "finare mjukisar" som går att visa sig offentligt i. Ett mycket bra köp! Fick både skor och byxor för 298 kronor tillsammans, good good.

Vi har även ätit onyttig lunch på stan och fikat goda mazariner till kaffet. Jag som alltid älskat kaffe har fått väldigt svårt att dricka det i och med graviditeten... Blir lätt illamående av det. Och det är väl bra egentligen, eftersom man inte ska dricka allt för mycket. Men ibland går det bra, idag fick jag i mig en halv kopp!

Saknar lite att vara kaffesugen! Men det är värre med snusen... Den 21 mars fick jag ett positivt graviditetstest och då slutade jag såklart direkt. Gav mina snusdosor till Carro! Gud så jobbigt det har varit. Alla tusentals gravidhormoner som farit runt i kroppen samtidigt som jag tvärt slutat med något jag varit beroende av. Iiiiiih!

Men tack vare nikotionfritt snus och vetskapen om att jag har en liten bebis i magen så har det gått bra! Tar fortfarande nån nikotinfri prilla ibland, men oftast är jag utan.

Idag har vi även hunnit med en timmes promenad. Riktigt härligt! Men det kan behövas, för ikväll har vi laddat upp med godsaker minsann!

Vi ska ta oss en tur i bilen ner mot stan. Titta om vi ser någon brasa, spana på människor och ha det mysigt. Vi tar med oss gofika och har picknick i bilen, haha. Himla muppigt, med jäkligt mysigt också!

Det blir min sista-april-kväll det. Lugnt och mysigt. Och om precis en månad idag, ska vi på ultraljud och se om det ligger någon liten filur i magen. Spännande :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0