jag känner mig inte gravid?!

När börjar man känna sig gravid egentligen?! Jag tycker inte att jag har några symptom kvar... Tänk om bebisen dött eller något är fel? Går man runt och är såhär orolig under hela graviditeten?

Enligt min och min barnmorskas beräkning är jag i vecka 15 nu. Tycker att en liten bula börjar synas nere på magen, men annars känner jag precis som vanligt. Tröttheten börjar gå över. Den molande värken har avtagit. Tuttarna är knappt ömma. Hoppas att det börjar hända saker och ting snart så jag kan koppla av och börja njuta utav detta...

Men vem vet, det kanske bara säger pang-tjong - sedan är både känslan, symptomen och tjockmagen där!

Väntar med spänning på "den dagen" för just nu känns det bara overkligt :-)



Kommentarer
Petrahelena

Efter vecka 12-14 typ brukar alla symtom gå över (sk. "spökveckor") och man känner inget. Verkligen inget, tills den underbara dag man känner fladdret i magen. Första rörelserna. Jag kände tydligt och var helt säker på att det var bebis i vecka 22(!!).
Pratar bara enligt min egen erfarenhet :)

2013-04-27 @ 07:12:58
URL: http://petrahelena.bloggplatsen.se
Sara

Men gud vad skönt att höra!!! Då ska jag försöka lugna mig lite och njuta av att jag iallafall slipper mensen ;-) Fast man ska väl kanske vara glad över att man inte mår dåligt :-)

2013-04-27 @ 09:24:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0