en väldigt vårig fredag...

Härliga Fredag! Här hemma började vi dagen mellan 7 och 8 ungefär, ja jag låg och drog mig lite längre än min morgonpigga sambo som hade velat kliva upp runt 6-tiden egentligen. Efter frukosten tog vi en skön promenad och avslutade med glass + kaffe på kiosken.

När vi kom hem igen började vi att rensa ur förrådet. Ohmy vilken röra! Det var knappt så vi kom in...

Men efter 2 sopsäckar med skit till soprummet, en fylld bil med saker till RödaKorset, ett stort skrivbord till Norrvägen och lite städning + organisering så blev det kanonbra! Så pass bra att vi faktiskt kan gå in där nu. Vi kan till och med röra oss där inne, ja kanske till och med dansa!!!

Väldans skön känsla att rensa ur, slänga, städa och organisera såhär på våren!

Jag tog även fram utemöblerna som legat under presenning på uteplatsen nu i vinter. Genast mer vårfeeling!

Mitt på dagen åkte vi och handlade. Passade på att köpa lite penseér också. Så när vi kom hem planterade jag i några krukor på framsidan. Köpte 5 stycken, men hade egentligen velat haft 100 ungefär... Man blir ju alldeles glad i kroppen av vårens första blommor. Snacka om vårtecken!

På eftermiddagen bjöd vi in oss själva på middag i Bobygda, hehe. Mattias passade även på att byta däck på Peugeoten. Någon timme senare rullade vi hemmåt - mätta i magarna och med sommardäck på bilen. Ja... Ytterligare ett vårtecken!

Oj vad jag tjatar om våren. Men man blir ju så glad??!?! Hoppas verkligen inte det kommer något bakslag nu...

Snart börjar myskvällen här hemma. Vi har hyrt filmer och köpt ett kilo godis ungefär! Hoppas jag orkar hålla mig vaken bara, haha.

Imorgon får vi se vad som händer. Det är en stor loppis här i Forsa som det säkert blir ett besök på :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0