en lång väntan har börjat...

Idag har vi haft en dag som gått i berg- och dalbanor kan man säga. Elias dov bra hela natten, men under dagen har han haft sina ups and downs... Tur att Mattias stannade hemma med honom, för det hade inte blivit så bra om han följt med mig på mina möten.

Tror han har haft lite feber, så ibland har allt bara varit piss och skit, lillgubben. Tur att han har en snäll bonus-mamma som kom hem med en rolig sak från stan mitt på dagen. Dom hade billigt erbjudande på "sparkcyklar" till dom små, så en sådan fick följa med hem! Den provades och uppskattades. Fast det tar nog ett tag att få in rätta sparkmetoden, hihi.

Jag har som sagt ränt på möten idag, så allt hemmafix har Mattias och Elias fått sköta. Och dom har skött det exemplariskt! När jag kom hem var det diskat, och maten var så förberedd den kunde bli. Efter middagen (grillat, mmm!!!) somnade både jag och lilleman på soffan, när jag vaknade så hade Mattias stökat undan middagen och diskat igen. Puss! Så idag har jag haft en riktig semesterdag, haha.

Nu på kvällen tog vi en promenad i sköna luften. Sedan blev det kvällsfika i köket. Elias mumsade bra. Mycket bättre än tidigare under dagen. Men nu är det hopp i säng snart. Det är en dag imorgon också!

Och just det... Vi kunde inte hålla oss med att berätta längre... Till hösten blir familjen större om allt går som det ska! Det var inte alls "planerat" om man kan säga så, men vi är himla glada! Stackars lilla Elias får ett till syskon som grinar och själ uppmärksamhet, hihi. Skriver mer om det en annan gång, för nu ska det sovas. Kan inte förstå hur trött man kan bli som gravid?! Fast jag ska inte klaga... Det är ungefär det enda symptomet jag har, förutom att jag är extremt känslig. Annars mår jag tipptopp! Bara jag kommer igång med träningen så mår jag nog ännu bättre :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0