en 12-åring vs 20-åring

Har som sagt spenderat förmiddagen på Lundsskola, oj vad längesedan jag gick där. En mattant frågade hur längesedan det var jag gick ut, och jag kunde inte ens räkna ut det. Då är det längesedan! Först hade vi svenska, rast, engelska och sedan lunch. Jag fick sitta med en gammla "kär" lärare. Han som sträcker ut tungan så långt det går innan han tar en tugga från gaffeln. Trevligt. Eller tyckte vi det? ;p

Efter lunchen, som var goda fiskburgare med klyftpotatis, var det dags för lite matte. HERREGUD. Hur ska jag veta hur man omvandlar bråk till decimalform? Men det tyckte tydligen alla 12-åringar var busenkelt. Jag förstår fortfarande inte, trots att min 12-åringa lilla kusin försökte förklara för mig - och tog dit en fröken som fick förklara. Det känns superbra inför matteb-kursen som börjar på måndag. Go Sara...

Men det var hur som helst roligt att vara där. Ja man kanske skulle praktisera där? Fast det var inte så kul när barnen frågade vad jag jobbade med, och Tom utbrsiter högt i hela klassrummet : "på dackås, det ser ni väl på magen!?" Jag skrattade lite nervöst. Det gjorde fröken också. Jäkla skitunge, hahahah. Naej dags att diska nu!



Kommentarer
Pettan

HAHAHAHAHAHA! Dog nästan på riktigt när jag läste vart du jobbade ;)

2011-02-17 @ 22:02:11
URL: http://petrahh.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0