godmorgon 2:a advent




Godmorgon! Andra advent är här, och jag sitter och hoppas på snö idag. Det kom ju en jäkla "skur" med snö igår, men inget som la sig på backen. Här klev vi upp strax för åtta, efter lite morgonmys i sängen. Andra ljuset är tänt och vi fortsätter att mysa framför teven. Det är sista dagen på Mattias pappavecka också. Det är så roligt, för Elias har utvecklats så mycket denna vecka. När han kom hit ålade han sig fram på golvet, nu kryper han nästan bara på knäna. Mattias har lärt honom vart micron och klockan är här hemma med. Då tittar han och vinkar mot micron/klockan. När man ber honom klappa händerna så gör han det, oftast. Suger ur sugrör och reser sig lätt som en plätt mot allting, så nästa gång han kommer blir det till att möblera om tror jag visst. Mattias hade ju nästan inte sett något av detta innan, så det har varit roligt. Undra hur mycket han har lärt sig och kan till nästa gång då :-)

Snart blir det frukost, sen ska jag göra mig klar och åka till jobbet. Det blir såå mycket mysigare att jobba om det snöar också. Så nu håller vi våra tummar, OK!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0