Hej och hå

Nu är det över. Det förbannade brölloppet som innebar 10 timmars oavbrutet slit för mig och de andra är nu passé. Stockholmarna som skulle gifta sig var sjukt stela och stämningen var äckligt wierd. Man ville bara tappa en tallrik i huvudet på någon eller kasta tårtan i fejjan på bruden för att lätta på trycket...

Men nu är det söndag, jag pustar ut och ska om en halvtimme tillbaka till jobbet. Det är fan inte så tokigt att börja 11:00 faktiskt. Och när brölloppet är över är det mest chill där på Ystergårn, bara någon jobbig kund (läs: någon gammal gubbe) som tror sig veta bäst då och då. Men det fixar sig alltid. Och hur härligt är det inte att ha ett jobb som man verkligen trivs på? Jävligt synd att dom bara har öppet sommar och vinter, annars skulle jag flytta till my own place på momangen! Finns nog ingen som längtar så mycket.

Sitter hos älsklingen nu, men ska strax bege mig. Kvällen blir lugn, ska fortsätta städa mitt stökiga rum.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0