En dag med chill

Det är sånahär dagar man inser det sköna i chilla-och-göra-ingenting-dagar, faktiskt. Fast jag erkänner att om jag inte hade varit otroligt bakfull och less, då hade jag inte pallat en dag då jag absolut inte gjort nånting vettigt.
Men nu, nu kan jag säga att det var det bästa som kunde hända. Nästan.

Jag vaknade mitt på dagen.
Jag bjöd in mig själv på fika hos moster.
Jag åkte hem och spelade lite gitarr för mig själv.
Jag och mamma grillade, alldeles ensamma åt vi.
Vi tog fram en skål med godis sen och låg på altanen.
Mamma började på ett korsord, jag bara låg helt stilla.
Jag letade fram en bok, en riktigt bra däckare (än sålänge)
Sen kokade mamma och jag kaffe och satte oss ute i gräset.

Sen har jag inte gjort något mer, fan jag känner mig som en ung pensionär.
Ska strax lägga mig i soffan och kolla på Em-finalen. Men jag vet ju redan hur det går, Spanien vinner med 3-0. Fast det ska endå bli skönt att fortsätta att vara lat och bekväm. Inte för att jag anser att jag är värd det, nej fy fan heller. Men det är bara det att jag inte orkar göra något annat. Jag kom på idag att det här är min sista vecka med ledighet. FAN. Nästa vecka åker jag och mamma på semester till Borlänge, fotboll och mys hela dagarna. Sen när jag kommer hem börjar arbetet på allvar, i 5 veckor ska jag slita hårt. Sen börjar skolan. Så det är nog ganska bra att jag tar det lugnt nu endå, och några dagar på stranden i veckan skulle också sitta fint. Hoppas att det blir så fint som det sägs att det ska bli. Nej nu ska jag ta plats i soffan, måste se till att få det bästa hörnet och dom bästa kuddarna. Men chipsskålen, den ska jag allt ge fan i hela långa kvällen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0