Det första steget

Trots regnet har det varit en underbar dag, fast egentligen inte.
Jag har enbart legat och läst och läst och läst. Jag läste ut en bok.
Jag känner mig lite klokare och känner mig ganska vuxen.
Jag fixade upp en brasa i kaminen, det är så varmt ute menar jag.
Det kändes konstigt att sitta framför elden såhär sista dagen i Juni.
Men jag läste, det var November och jag kände mig jävligt inne i boken.

Sen blev jag ----> :D :D :D :D
Mamma beställde en ny mobil till mig.
Jag hatar den Nokia som jag har nu.
Men nu väntar jag på den nya, tack mamma!

Jag tackade henne genom att cykla en sväng med henne.
Vi hamnade på kyrkogården med lite blåklockor och prästkragar.
Snart ska jag lägga mig och läsa igen, jag har blivit hur töntig som helst.
Men det bästa är att jag känner mig glad, jag är på väg uppåt igen.
Idag klarade jag av det första steget, jag gjorde verkligen det och nu ler jag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0